Thursday 7 November 2013

1435 Hijriah

Assalamualaikum wrt.
Selamat pagi.
Salam Jumaat yang penuh keberkatan.
Alhamdulillah masih bernafas dan dikurniakan kesihatan yang baik disamping mereka yang kita sayang.

Di hari jumaat di tahun yang baru..jom kita sama-sama perbaharui niat untuk setahun ni..umpama kita nak sambut Ramadhan kita niat sebulan tapi ni kita niat setahun...niat kita nak buat dan nak dapat apa dalam setahun ni. InshaaAllah mudah-mudahan yang kita niatkan itu bukan untuk diri kita sahaja tetapi dapat memberi kebaikan untuk orang yang disekeliling kita juga. Selari dengan sebab kita diciptakan untuk menjadi hamba dan khalifah. Jika kita benar-benar faham tujuan kita diciptakan oleh Maha Pencipta..sesorang muslim adalah seorang yang hebat.

 'Sesungguhnya kamu adalah sebaik-baik kejadian'.

Kita dah biasa dengan perkataan hamba dan khalifah sejak sekolah rendah dah belajar. Kita pun tahu kita adalah sebaik-baik kejadian.

Tetapi pandangan setiap kita berbeza apabila menterjemahkan kedua-dua ayat ni dan perbezaan itu membuatkan tindakan kita juga berbeza.


Macam kita ambil gambar ...cuba kita ambil gambar dengan kamera biasa, function wide angle masih boleh tetapi gambar yang jauh masih kabur. tetapi bila kita guna kamera yang canggih yang ada lens tambahan, pandangannya sangat luas dan setiap satu objek yang diambil sangat jelas.

Milikilah 'mata' yang hebat jika tidak



Input - > Proses - > Output

-------------------------------------------
Apa yang terilham dikepala saya di pagi-pagi ni..untuk dikongsi pembaca notakecil ini.
Semoga Allah permudahkan segala urusan, tidak persulitkan dan diberi pengakhiran yang baik. Amin




No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...