Tuesday 12 November 2013

Mesej IsTimeWa

Datang ke fakulti macam biasa..dah set dalam fikiran taknak fikir perkara yang buat saya sedih.

Pepagi dapat mesej dari seorang daripada research group nak bincang. Selepas tu  ketua research saya pula yang datang , tanya saya  progress.
Saya tunjukkan apa yang telah saya buat dan apa yang saya jumpa. Banyak juga yang tersimpul dikepala saya dapat dileraikan kemudian dia belanja saya makan. Alhamdulillah Allah permudahkan urusan.


Tengahari
Solat zohor macam biasa dibilik solat. Dalam rakaat ketiga datang seseorang menjadi makmum.
Selesai solat..
Ya Allah berderai air mata .
Ya Allah Kau pertemukan diriku dengan dia..disaat aku ingin melupakan rasa sedih.. Kau membuatkan ku teringat sebelas tahun yang lalu...ya Allah
Kau mempertemukan diriku dengan dia mesti ada satu 'mesej' ingin disampaikan.

Alhamdulillah
Alhamdulillah
Alhamdulillah
Terlerai semuanya.

I'm not alone.

Teringat seseorang yang saya sayang berkata..

Mengadulah semuanya pada Allah, tapi tidaklah Dia boleh berkata-kata bagi jawapan..
Jawapan Dia ada disekeliling kita.

----
Letih..

Sekali lagi sesorang yang saya sayang ingatkan saya,

Jika kamu buat kerana Dia kamu tidak akan rasa letih.
Mintalah dengan Dia supaya kamu dapat lalui ujian ini dengan baik.

----
Itulah  'mesej' yang sangat istimewa buat saya :)


No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...