Thursday 27 June 2013

langit tak sentiasa kelabu

Setinggi-tinggi kesyukuran kepada Allah s.w.t kerana banyaknya nikmat yang diberikan.

Alhamdulillah,alhamdulillah, alhamdulillah

Hari ni pergi fakulti macam biasa.
Selesai sudah presentation saya di uniten semalam, saya telah buat yang terbaik dan telah dapat feedback dr seorang penonton dari AIS, UTMKL dan cadangan yang sama sebenarnya dari supervisor saya..cuma saya belum menulis lagi bahagian tu :) InshaaAllah next stage.

Hari ni pergi melapor diri kepada supervisor..masuk-masuk bilik dia senyum jer (memang selalu senyum pun..hopefully senyum sebab progress saya mencapai tahap yang sepatutnya..:). Bincang apa yang saya dapat dan apa yang saya perlu buat, buat saya berfikir..dalam hati banyak jer lagi. Hati saya macam Dr. S boleh baca jer..dia terus cakap hari ni awak rehat dulu nanti minggu depan baru start. Saya senyum dan ucapkan terima kasih..lega sikit.

Bila Dr. kata macam tu, so I decide to dived my mind from heavy thinking to light thinking.
Buat apa lagi menulis nota kecil kesayangan saya ni.

________________________________________

Ceria hari ni.
Dari tingkap bilik ni saya dapat lihat awan.
Allah Maha Pengasih dan Penyayang diturunkan hujan membasahi bumi dan memberi nikmat udara yang bersih semula kepada kita . Dari kelabu telah kembali biru. Namun jangan leka dan lalai untuk kita sentiasa mensyukuri dan menjaganya dengan baik. Beringat sebelum buat.

Teringat ayat Allah dalam surah Ar Rum ayat 33 yang bermaksud
Dan apabila manusia disentuh oleh sesuatu bahaya, mereka segera berdoa kepada Tuhan mereka dengan kembali bertaubat kepadaNya;kemudian apabila Allah memberi mereka merasai sesuatu rahmat daripadaNya, tiba-tiba sebahagian dari mereka mempersekutukan sesuatu yang lain dengan Tuhannya.

Berusaha..berehat jangan lama-lama nanti takut terleka.

___________________________________________

Balik awal  nak masak mee bandung, lipat baju dan layan jannah cakap..mesti dia banyak cerita nak bagi tahu saya maklumlah dah dua malam sleep over rumah bffe dia :)

Esok study :)

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...