Saturday 14 May 2011

study n exam mood..



Sekarang ni adik-adik undergrade sedang pulun study untuk periksa semester sebelum cuti summer. Walaupun saya takder periksa tapi kat rumah ini saya terasa bahang.. sebab suami tengah pulun menulis untuk phd nyer, walaupun satu rumah tak sempat borak-borak sangat..ermm sibuknya dia berkurung kat attic memerah otak.

Saya terfikir..dalam kesibukan apa jua yang kita buat untuk sampai ke matlamat jangan lupa sentiasa servis alat yang kita guna supaya kita tidak tewas dipertengahan jalan ! Jika alat itu pelajaran maka pastikan ia sangat bagus untuk sampaikan kita kepada matlamat. Jika matlamat kita dakwah maka kenalah pastikan kita berjaya dalam dalam peperiksaan. Minggu ulangkaji adalah masa untuk mengenalpasti bahagian-bahagian mana yang lemah atau rosak yang perlu diganti atau dibetulkan. Supaya bila kita berjaya akan memudahkan lagi untuk kita meyampaikan dakwah dan apa yang kita cakap mudah didengar dan diterima.

Doa saya semoga sesiapa yang sedang belajar semoga berjaya hingga kepenghujungnya dan semoga Allah sentiasa permudahkan jalan yang ingin dituju.

Macam mana jika Jannah nak periksa nanti..


No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...