Thursday 9 July 2009

Futsal..

Inilah kali pertama saya menonton perlawanan Futsal itupun setelah bergelar isteri..:)
Itupun di Sheffield..sebab Persatuan Masyarakat Pelajar Malaysia Sheffield (PMPMS) membuat perlawanan Futsal antara kawasan.

Tahun ni suami tercinta menjadi peserta...sehari sebelum temankan cari kasut dan semasa hari perlawanan kena teman dan jadi tukang jaga beg, ada jer benda yang diminta tolong jagakan, lagi satu ambil gambar......:) Walaupun tak tahu apa pun futsal tu, tapi sebab menjadi teman setia kena pergi... :)

Walaupun begitu saya ada juga minat tentang sukan ni..terutama badminton dan tennis terutama Juara Wimbledon tahun lepas...tahun ni pemain yang saya dan suami minat tak masuk sebab cedera...:) Kebetulan saya dan suami pun peminatnya juga. Tahun lepas sama-sama mengadap perlawanan akhir sampai habis...tapi tahun ni tak tengok habis.

Alhamdulillah hari tu saya dapat pengetahuan baru tentang Futsal..antaranya padang Futsal takder garisan pembahagi kiri kanan tengah , cuma ada garisan kawasana gol sahaja, takder outside..tendang-tendang bola sampai ke dinding pun boleh.., pemain 4 orang dan padangnya kecil dari padang bolasepak. Cara mainnya pun sangat bereza daripada perlawanan bolasepak.

Kekadang rasa hebatnya wanita ni kan...hehehe...bukan nak isi bakul angkat sendiri tapi kalau tak angkat sendiri nak minta tolong siapa, betul tak?? Walaupun kekadang isteri ni tak tahu pun apa dan kekadang bukanlah minat tapi untuk suami segalanya diturutkan ...demi suami tercinta, terutama tentang hobi dan makanan.
Tetapi itulah cantiknya ciptaan Allah hidup berpasang-pasangan antara suami dan isteri.

Sebagai seorang isteri , kita kena jugalah tahu tak banyak sedikit benda-benda yang suami suka..sekurang-kurangnya boleh jadi topik bercerita...;)
Ada satu yang saya belum tahu mendalam...hehehe tentang kereta. Tapi itulah yang paling suami suka. Kena belajar minat kereta pula selepas ni...tapi jika dah minat nanti kena belikan...pening pula kepala suami saya selepas ni.

Inilah hasil tangkapan gambar semasa perlawanan Futsal berlangsung. Walaupun pasukan Darnall tak menang tapi gaya pemenang tetap ada..:) Syabas Darnall.



Sibuk ayah bermain,
Jannah pun tidak ketinggalan untuk sibuk bermain...dipadang sebelah.

Seronok rasanya hari tu beriadah, berukhuwwah dan cergas tubuh badan.

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...