Saturday 17 November 2012

takut

Adakah keputusan yang akan aku ambil untuk berhenti kerja dan sambung semula master ini baik untuk aku. Kenangan empat tahun yang lalu kekadang membuatkan aku takut dan sedih. Terlalu perit untuk dilupakan dan aku takut sekiranya ia berlaku lagi. Dengan siapa ingin aku meminta duit bila aku memerlukan..takkan dengan ayah..oh tidak cukuplah ayah membesarkan aku dan hantar aku belajar sampai ke peringkat universiti, takkan nak minta ayah lagi. Disitulah aku bertemu dengan dua orang kawan yang sangat baik dan hinggalah kehari ini.
Dan akhirnya master aku hanya separuh jalan...sedihnya.

Pada ketika itu dan saat ini dalam hati aku aku kena kerja dan ada duit poket sendiri...tak perlu meminta-minta pada orang. Dan kelemahan aku adalah aku bukan suka meminta-minta pada orang lain, jika aku nak sesuatu aku kena berusaha sendiri, itupun yang ayah selalu ingatkan aku dan adik-adik.

Pengalaman meminta orang lain duit untuk membeli sesuatu dan dibalas umpama aku tidak ada maruah sangat memilukan...dari hari itu hati aku  kata aku kena kerja.

Bila aku balik dari Malaysia kawan aku ajak aku kerja ditempatnya dan aku dapat. Rasa gembira sangat walaupun sesetengah orang pandang rendah bila kerja di kilang. Aku rasa secure ada duit sendiri.. Pada aku asalkan ia rezeki yang halal apa salahnya tapi...

bersedia..langit tak selalu cerah..
pasrah dengan segala-galanya
aku akan tetap melangkah walaupun rasa takut
hatiku ini kuserahkan sepenuhnya kepadaMu ya Allah.
ya Allah pertemukanlah diriku ini dengan orang-orang yang dapat memudahkan segala urusan dunia dan akhirat.

Hati seorang isteri.


1 comment:

farhan said...

kerja kilang kat mana tu..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...