Monday 26 March 2012

Ogenki desu ka?

Assalamualaikum wrt ,

Ogenki desu ka.

Alhamdulillah genki desu..:)

Alhamdulillah malam ni rasa rindu dengan notakecil ini..lama tak berkongsi. Alhamdulillah saya berpeluang mengikuti kelas bahasa jepun kat tempat kerja. Minggu lepas adalah hari pertama dan esok kali kedua. Mula-mula rasa kecut jugak sebab saya sepatutnya tak layak sebab kelas pertama saya tak ikut tapi HR kata ok sebab saya orang baru. Dalam kelas tu cuma ada 7 orang jer semua senior-senior. kali pertama saya masuk lambat pastu tempat duduk yang kosong betul-betul depan cikgu. Saya pun duduklah. Kelas pertama saya cuma senyum-senyum jer sebab satu patah perkataan pun tak faham. Cikgu cuba buat ulangkaji daripada apa yang diajar dalam Kelas 1. Saya cuba tangkap slang jepun..kelakar bila saya cuba cakap. Tapi rasa menarik jugak bahasa jepun ni.

Malam ni sempatlah saya carikkat youtube how to speak japanese...
dapatlah bayang-bayang sikit sebelum cikgu tanya esok petang...:) 

Seronok dapat belajar sesuatu yang baru..berangan one day nak gi Jepun :)

ok, ari gatou semua.

InsyaAllah, ganbarimasu.

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...